Vanaf vandaag -1 september- kunnen we de cocaïne-sporen van Narcos weer volgen op Netflix. Er ‘spoelde al een container met verslavende inhoud aan’ op het strand in Scheveningen als kick-off van het nieuwe seizoen. Seizoen 2 van Narcos was nog maar net online en Netflix kondigde seizoen 3 en 4 al aan. Niet zo gek overigens, want Narcos is een echte Netflix Original hit. Seizoen 3 zal er wel anders uit komen te zien, want Pablo Escobar is uitgedeald… de Colombiaanse drugskartels niet. Is Pablo Escobar gepakt duikt een ander kartel op. Een gevecht zonder eind… gelukkig wel voor Narcos fans, want anders was seizoen 3 nu niet op Netflix verschenen.

narcos-seizoen-3-netflixSuccesvol dealen

Narcos fans hadden tussen seizoen 2 en 3 geluk. Het succes van Narcos smaakte naar meer en Netflix kwam met El Chapo en Ozark. Beide series werden goed ontvangen en worden allebei hernieuwd met een tweede seizoen. De schimmige wereld van drugs, geld en misdaad heeft een bijzondere aantrekkingskracht op serieliefhebbers. Dat was ook te zien in de statistieken van de blog. Zowel El Chapo als Ozark werden goed gelezen (samen meer dan 4500 views). Supertof! En nu komt de echte baas van de drugsseries met een derde seizoen: Narcos!

Zo realistisch mogelijk

Aan het eind van seizoen 2 belde Pablo Escobar (Wagner Moura) met zijn zoon Juan Pablo. Dat was niet zo slim, want zijn telefoon werd afgetapt. Het telefoontje komt hem duur te staan, want Pablo overleeft de achtervolging van de DEA (US Drug Enforcement Administration) niet.

sterfscene-pablo-escobar-narcosOm ervoor te zorgen dat de scéne zo dicht mogelijk bij de waarheid lag hebben de Narcos-producers navraag gedaan. En waar kan je dan beter navraag doen dan bij de DEA-agenten die er destijds bij waren: Steve Murphy en Javier Peña. Steve Murphy was zelfs tijdens de opnames aanwezig en hij was zelfs wat loslippig. Hij schijnt gezegd te hebben wie trekker heeft overgehaald. Realistisch plot: check.

Ook de kostuumafdeling had oog voor detail, want ze zorgden ervoor dat acteur Wagner Moura dezelfde kleding droeg als Pablo Escobar. 100% hetzelfde kon het niet zijn, want Don Pablo schijnt op blote voeten op het dak te hebben gelopen. Om dit de acteur niet aan te doen hebben ze ervoor gezorgd dat er nepvoeten gebruikt konden worden. De juiste outfit: check.

Helaas kregen de Netflix producenten het niet voor elkaar om te filmen op de locatie waar de drugsbaron het leven liet. Wat was het mooi geweest als de scéne ook daadwerkelijk was gefilmd op het dak waar Pablo Escobar zijn laatste adem uitblies. Waarom er niet gefilmd mocht worden is niet echt duidelijk. Er wordt gezegd dat het dak niet meer bereikbaar was. Andere bronnen zeggen dat de eigenaar geen toestemming wilde geven. Jammer maar helaas. Er werd een andere rooftop uitgezocht en de opnames werden voortgezet. Locatie: x

Overleeft Narcos Pablo Escobar?

narcos-seizoen-3-netflix

De producenten van Narcos vertelden in een interview dat de serie niet voor niets Narcos heet. Het was nooit de bedoeling om alleen het verhaal te vertellen van Pablo Escobar en seizoen 3 zal het eerste seizoen zijn waar de focus verschuift.

Escobar is dood, maar de drughandel floreert als nooit tevoren. De DEA heeft het vizier nu gericht op het Cali Cartel. Op het hoogtepunt had het Cali Cartel ongeveer 90% van de cocaïnehandel in handen tussen 1977 en 1998. De organisatie telde toen zo’n 700.000 ‘leden’ en was erg machtig. Een ideale kandidaat voor Narcos seizoen 3.

Javier Peña (Pedro Pascal) keert terug in seizoen 3 om nog meer drugsboeven te vangen. Hij moet het doen zonder zijn compagnon Steve Murphey. Steve besloot na de dood van Escobar terug te gaan naar Amerika. Javier is nog niet klaar, want hij gaat in seizoen 3 achter het Cali Cartel aan.

Het Cartel bestaat uit de gebroeders Gilberto (Damien Alcazar) en Miguel Rodrigez (Francisco Denis). De broers worden bijgestaan door Pacho Herrera (Alberto Ammann) en Chepe Santacruz Londono (Pepe Rapazote).

• Gilberto is de leider van het drugskartel
  • Broer Miguel is het brein en verantwoordelijk voor de oprichting van het kartel.
  • Pacho runt de connecties met snuivend Mexico en de rest van de wereld.
  • Chepe is gestationeerd in downtown New York. De handel in the Big Apple is booming dus dan open je daar een vestiging.

Een voorproefje: de trailer

Ben je benieuwd naar seizoen 3 van Narcos? Om alvast in de stemming te komen kan je onderaan de blog de trailer van seizoen 3 bekijken.

Vanaf vandaag -1 september- zullen de 10 afleveringen van Narcos seizoen 3 op Netflix te zien zijn en kunnen we vanaf een veilig afstandje kijken naar de gevaarlijke praktijken rondom het Cali Kartel. Hopelijk overleeft Narcos de dood van Pablo Escobar. De Narcos producenten zijn in ieder geval nog niet uitverteld en hebben nog bergen vol cocaïne en gevaarlijke achtervolgingen op stapel staan. Natuurlijk zal dat niet zonder slag of stoot gaan en vloeit het bloed rijkelijk. Maar ja… dat kan je verwachten van een serie die draait om Narcos.