Na Michiel Huisman heeft ook Ilse DeLange het voor elkaar. Ze is al jaren een grote fan van de serie Nashville en ze trok de stoute schoenen aan. En met succes. Onze Nederlandse countryzangeres heeft een rol bemachtigt in de CMT-serie die draait om het leven in de countrystad Nashville. Ilse zal in ieder geval 4 afleveringen te zien zijn en misschien worden het zelfs 7 afleveringen. De eerste aflevering waar Ilse in zat was gisteravond (22 februari) in Amerika te zien. Hoe kreeg ze het voor elkaar en hoe zal zij te zien zijn in Nashville?

Van idee tot auditie

Ilse DeLange is sinds aflevering 1 een trouwe Nashville-kijker. Ze vertelde – helemaal hyper -in december bij De Wereld Draait Door dat ze thuis was en dacht: een rolletje in de serie Nashville lijkt me wel wat. Misschien kon haar eigen muzikale ervaring in Nashville als verhaallijn dienen. Ilse heeft wel geprobeerd om door te breken in de country-hoofdstad, maar omdat ze niet in een bepaald muzikaal hokje valt lukte dit niet.

Uiteraard liggen de rollen bij zo’n grote serie niet voor het oprapen. Dat je ver komt met netwerken bleek wel weer, want Ilse liet tijdens een gesprek met muzikant T. Bone Burnett vallen dat ze een rolletje in Nashville wel zag zitten. Als Ilse T. Bone’s Wikipediapagina had bekeken had ze het geweten, maar T. Bone was executive music producer in seizoen 1 en zijn vrouw Callie Khouri is zelfs de bedenkster van de serie! Ilse was hiervan niet op de hoogte en was ook zeer verrast toen T.Bone zei dat hij haar wel in contact kon laten komen met zijn vrouw Callie Khouri.

Ilse DeLange Nashville CMT 22 februari 2018Er werden verschillende afspraken gepland, maar die ook weer afgezegd werden. Op de dag dat Ilse terug zou vliegen naar Nederland was het dan toch zo ver. Callie Khouri herself had wel tijd om samen te ontbijten. Na het gesprek mocht Ilse auditie doen. Met succes, want ze kreeg een bijrolletje voor 4 tot 7 afleveringen en mag zelfs haar eigen liedje ‘Love Goes On’ spelen. Dat juist dit liedje erin zit is extra bijzonder voor Ilse. ‘Love Goes On’ gaat namelijk over haar overleden vader. Het liedje zit volgens de zangeres 1 minuut 20 in de serie, een hele prestatie aangezien de meeste liedjes voor de serie geschreven worden door een heel peloton van songwriters.

Ilse DeLange gaf in De Wereld Draait Door aan dat er al 2 afleveringen zijn opgenomen. De opnames voor de overige 2 zijn inmiddels ook begonnen. Als haar prestaties goed bevallen is het mogelijk dat de Nashville schrijvers Ilse’s rol uitbreiden en zal ze in maximaal 7 afleveringen te zien zijn. Er is in ieder geval al ruimte gemaakt in de agenda. Laat die extra afleveringen ook maar komen, want Ilse heeft de Nashville flow helemaal te pakken!

De Nashville personages Ilse de Witt en Sean McPherson

Ilse zal dus in 4 tot 7 afleveringen te zien zijn en ze speelt een talent coach: Ilse de Witt. De rol zit Ilse als gegoten, want ze coachte al zangtalenten in The Voice of Holland. In Nashville neemt Ilse als talent coach Daphne (Maisy Stella) onder haar hoede. Ilse gaf aan dat ze zich soms net Alice in Wonderland voelt op de set en ze heeft zelfs haar eigen trailer. Niet zo’n grote trailer als de hoofdrolspelers, maar toch… een eigen trailer. Dat maak je niet elke dag mee…

Gelukkig hoeft Ilse zich niet eenzaam te voelen op de Nashville-set, want haar bandgenoot van de Common Linnets Jake Etheridge speelt Sean McPherson in seizoen 6. Sean is een veteraan met posttraumatische stress, maar hij heeft ook een grote liefde voor muziek. Jake is sinds aflevering 4 van seizoen 6 te zien en hij speelt veel scénes met Scarlett (Clare Bowen). In de trailer voor deel 2 (te zien onderaan de blog) van seizoen 6 zijn Sean en Scarlett zoenend gespot. Of deze romance verder zal bloeien of dat Scarlett toch weer naar knipperlicht-relatie met Gunnar (Sam Palladio) teruggaat is nog niet duidelijk.

Ilse’s Nashville debuut 22 februari (23 februari Nederlandse tijd)

Ilse DeLange Nashville
© Nashville CMT

Ilse was gisteravond (22 februari) in Amerika te zien in de midseason finale als talent coach. De laatste 8 afleveringen worden na een tijdelijke stop vanaf 7 juni uitgezonden. Dit zullen ook de laatste afleveringen zijn van Nashville, want de serie stopt na seizoen 6. In de nieuwe trailer zien we Daphne auditie doen voor een jury. Er is één jurylid te zien met rode knop en al. De kans is erg groot dat Ilse naast dit jurylid achter de tafel heeft plaatsgenomen en snel op haar rode knop drukt als ze Daphne hoort zingen. Ilse zal immers Daphne onder haar hoede nemen.

Het wordt nog even een uitdaging om de Twentse te kunnen zien in de serie. Sinds Nashville wordt geproduceerd door CMT is de serie in Nederland niet meer op Netflix te zien. Aangezien Ilse’s debuut achter de rug is, is de kans wel groot dat de media hier aandacht aan besteedt. RTL Boulevard interviewde haar al over haar rol en de media-aandacht zal alleen maar groter worden nu haar debuut een feit is. Natuurlijk zullen niet alle beelden waar Ilse in zit worden vrijgegeven, dus dat wordt goed zoeken in de krochten van het internet Nashville/Ilse-fans. Houd in ieder geval ook de Instagram van Ilse in de gaten, want daar deelt ze regelmatig leuke foto’s van de set op!

Als er iemand goed in de serie past is het natuurlijk Ilse DeLange. Ze gaf zelf aan dat ze al blij was geweest met een loopje door het beeld, maar ze heeft dus gewoon een echte bijrol te pakken. Voor een echte Nashville-fan als Ilse is het natuurlijk de ultieme fan droom, die ze nu echt mag waarmaken. Met het zingen van haar liedje ‘Love Goes On’ gaat het vast goed komen. Het plat Twents/Almeloos wordt ingeruild voor een Amerikaans accent en het spelen van een jurylid is haar op het lijf geschreven. See you in Nashville Ilse!

66Tweet about this on Twitter
0