In Amerika is Bates Motel al voorgoed gesloten, want het laatste seizoen (5) is begin 2017 uitgezonden. Hoofdrolspeler Freddie Highmore is ondertussen al druk met de opnames voor seizoen 1 van The Good Doctor. In Nederland lopen we wat achter, want hier staat seizoen 4 van Bates Motel sinds 7 maart op Netflix. Wat kan je verwachten van seizoen 4 en zangeres Rihanna duikt zelfs op in het laatste seizoen (seizoen 5). Let op spoilers!

Professionele hulp voor Norman in seizoen 4

bates-motel-seizoen-4-netflix1Bates Motel is niet voor watjes. De een na de andere persoon gaat Bates Motel in, maar ze komen er regelmatig in een bodybag uit. Sinds Norma en Norman in White Pine Bay zijn gaan wonen hebben ze toch wel het een en ander meegemaakt. Mysterieuze verdwijningen, de verwarrende black-outs van Norman, afpersing en ontvoering. Het zijn maar een paar van de dingen waar de Bates familie mee moet dealen in White Pine Bay. De 10 afleveringen van seizoen 4 beloven niet echt anders te zijn. Hoewel Norman (Freddie Highmore) in seizoen 4 ook professionele hulp zal krijgen is het maar de vraag of dit zin heeft. Norman wordt namelijk steeds meer en meer Psycho!

bates-motel-seizoen-4-netflix1Toch is het niet alleen maar ellende. Norma (Vera Farmiga) gaat in seizoen 4 trouwen met sheriff Romero (Nestor Carbonell). Dat liefde niet de hoofdoorzaak maakt niet uit, want het huwelijk heeft voor allebei grote voordelen. Wie weet ontstaat er alsnog liefde, want de twee draaien al wel een tijd om elkaar heen en hebben het nodige met elkaar meegemaakt. Of Norman de liefde van zijn moeder ook ziet zitten is natuurlijk wel de vraag. De band tussen Norma en Norman was erg sterk, zo niet ziekelijk hecht ;). Nu er een derde persoon tussenkomt zou dit voor grote spanningen kunnen zorgen, want Norman is nogal jaloers aangelegd. Dus of het huwelijk nou zo’n goed idee is..

In de laatste aflevering van seizoen 3 konden we zien dat Emma (Olivia Cooke) en Dylan (Max Thieriot) elkaar wel zien zitten. Het gaat echter niet zo geweldig met Emma’s gezondheid en ze heeft een longtransplantatie nodig. Dylan gaat met Emma mee naar Portland om haar bij te staan. Emma’s moeder duikt op, maar verdwijnt even later op mysterieuze wijze.

Aan het eind van seizoen 4 zal er een van de hoofdrolspelers het veld moeten ruimen. Nou kijk je als Bates Motel kijker niet op van een dode meer of minder, maar aangezien het over een van de hoofdrolspelers zal gaan is dit wel andere koek. Uiteraard is het weer niet duidelijk of het een moord een zelfmoord is. Het loslaten van deze hoofdpersoon is toch wel lastiger dan gedacht en verschillende personages hebben een andere kijk wanneer de begrafenis plaatsvindt.

Spoilers voor seizoen 5 (het laatste seizoen)

bates-motel-seizoen-4-netflix1Na het bingewatchen van seizoen 4 ben je waarschijnlijk benieuwd naar het laatste seizoen, want hoe zal Bates Motel eindigen? In Nederland zal het nog wel even duren voordat seizoen 5 op Netflix komt, maar voor de Bates Motel fans zijn hier een aantal spoilers over seizoen 5 van Bates Motel.

• De kelder blijkt wederom een goede plaats om ‘iets’ te bewaren
  • Er wordt een huurmoordenaar op Norman afgestuurd
  • Norman wordt steeds meer ‘Psycho’, maar beleeft ook een romantisch moment in seizoen 5.
  • Ook seizoen 5 zal de nodige douche-scenes bevatten (die zo herkenbaar zijn voor de film Psycho: de film waar Bates Motel op is gebaseerd)
  • Bates Motel zal bloederig eindigen. Had je anders verwacht? 😉

Rihanna duikt op in seizoen 5

bates-motel-seizoen-4-netflix1In seizoen 5 zal er een bekende special guest inchecken in Bates Motel. Niemand minder dan zangeres Rihanna zal als Marion Crane in seizoen 5 te zien zijn. Riri had ooit in een interview aangegeven dat ze niet altijd een partyanimal is, zoals de meeste mensen toch van haar denken. Als ze thuis komt kruipt ze ook graag in bed en zet ze een aflevering van Bates Motel aan. Deze bekentenis kwam de producenten van Bates Motel ter ore en ze hadden wel een rolletje voor Rihanna. Zo geschiede en Rihanna kroop in de huid van het personage Marion.

Marion zal meer dan 1 keer inchecken in Bates Motel. Of Marion er ook aan toe komt om uit te checken Motel blijft nog even afwachten. Er zal een douchescene –zo kenmerkend voor de serie en voor de film Psycho- met Rihanna/Marion te zien zijn.

Voor de fans die niet genoeg kunnen krijgen is er nog een leuk Bates Motel filmpje. Hoofdrolspeler Freddie Highmore bezoekt de Universal Studios in Hollywood. Op het terrein is het Bates Motel nagebouwd naar aanleiding van de film Psycho (1960) van Alfred Hitchcock. Bezoekers zien Norman Bates uit het motel lopen. Uiteraard loopt Norman geen rondje, maar tilt hij een lijk in de kofferbak. Tot hij de toeristen ziet. Hoe tof is het dan als je er precies bent als Freddie Highmore Norman vertolkt! Het filmpje is wel behoorlijk in scene gezet, maar alsnog superleuk om te zien.

Nog 1 seizoen en Bates Motel sluit definitief de deur. We checken na dit seizoen nog 1 keer in bij ons favoriete, maar oh zo gevaarlijke motel. Hoe zal Bates Motel aflopen? Een happily ever after zal het wel niet zijn.

Bates Motel seizoen 4 is sinds 7 maart te zien op Netflix. Wanneer seizoen 5 op Netflix verschijnt is nu nog niet bekend.

2Tweet about this on Twitter
0