In Spanje was de serie al in mei 2017 een succes op de zender Antena 3, maar sinds eind december verovert La Casa De Papel ook de kijkers van Netflix. Deze Spaanstalige serie staat al weken onder het kopje populair en seizoen 2 komt eraan. Netflix heeft aangekondigd dat seizoen 2 vanaf 6 april te zien zal zijn. Voor de serieliefhebbers die de serie nog niet kennen alvast een voorproefje. En voor de echte fans alvast een vooruitblik naar seizoen 2.

De bende van 9

casa-papel-netflix-seizoen-2Stel; je bent crimineel en bent toch al op de vlucht. Op dat moment komt er een ‘reddende’ engel voorbij die een uniek voorstel heeft. Hij heeft jouw hulp nodig om de grootste kraak ter wereld te zetten.

De buit: 2,4 miljard euro. Tsja dat is niet gek voor een kraak van 11 dagen.

Het target: De Koninklijke Munt van Spanje.

Het doel: geen gewonden en het publiek voor je winnen.

Maar, even 2,4 miljard binnen halen doe je natuurlijk niet alleen. Het genie achter de operatie noemt zichzelf “De professor” (Álvaro Morte). Hij heeft een team van 8 specialisten uitgezocht om de grootste overval in de Spaanse geschiedenis te plegen. Het team bestaat uit 8 mensen die elkaar niet kennen en om dat zo te houden mag er geen persoonlijke informatie uitgewisseld worden en noemen ze zichzelf naar wereldsteden. Het team bestaat daarom uit:

• Tokio (úrsula Coberó)
  • Nairobi (Alba Flores)
  • Berlijn (Pedro Alonso)
  • Denver (Jaime Lorente López)
  • De gebroeders Oslo (Roberto García Ruiz) en Helsinki (Darko Peric)
  • Moskou (Paco Tous)
  • Rio (Miguel Herrán)

Elke crimineel heeft zijn/haar eigen specialisme. Het geheel wordt aangestuurd en met het team voorbereid door “De professor”.

Je zou denken dat de criminelen zo snel mogelijk weer naar buiten willen komen, maar dat is bij deze kraak niet het geval. Het doel is om minstens 10 dagen in het gebouw te bivakkeren met 67 gijzelaars, zodat de geldpersen in het gebouw hun werk kunnen doen.

Onderhandelen voor gevorderden

casa-papel-netflix-seizoen-2Zodra duidelijk wordt dat de Koninklijke Munt van Spanje is overvallen en er gijzelaars zijn gaan natuurlijk alle alarmbellen rinkelen. De politie en een speciale eenheid (er zit een diplomatendochter tussen de gegijzelden) wordt eropaf gestuurd en Raquel Murillo (Itziar Ituño) mag de onderhandelingen gaan leiden. Ze is verantwoordelijk voor het contact met de criminele gijzelnemers en met “De professor”.

Raquel heeft voldoende ervaring met onderhandelen, maar “De professor” maakt het haar niet makkelijk. Hij heeft aan alles gedacht en is Raquel vaak een stapje voor. Hij onderneemt zelfs zeer brutale pogingen om haar in levenden lijve te testen. Hij gaat doortastend te werk, maar is dit genoeg voor de grootste kraak in de geschiedenis? Natuurlijk ontkomt “De professor” ook niet aan losse eindjes. Een auto met vingerafdrukken, een opstandige groep gijzelaars, een wantrouwige politieagent. Alles komt aan bod in seizoen 1 van La Casa De Papel. Gaat het de bende van 9 lukken om een perfecte kraak te zetten en om weg te lopen met 2,4 miljard euro binnen 13 afleveringen?

Het vervolg (Spoilers!)

casa-papel-netflix-seizoen-2Vanaf 6 april zal seizoen 2 van op Netflix verschijnen. Kijkers van seizoen 1 hebben al kunnen zien dat in aflevering 13 van seizoen 1 Raquel de voorbereidingsplaats van de bende heeft gevonden. Haar team onderzoekt het landhuis en zal ongetwijfeld sporen vinden, want er is goed in geleefd. Tijdens seizoen 1 zijn al 3 bendeleden ontmaskerd: Tokio, Rio en Berlijn. De rest is nog niet bekend, maar dat duurt vast niet heel lang. Het is 16 gijzelaars gelukt om te ontsnappen en zij hebben de gijzelnemers ook zonder hun Dali-maskers gezien. Een compositietekening laten maken van de bendeleden zal vast geen probleem zijn.

De lastigste klus is waarschijnlijk “De professor”. Hij is al jaren van de radar en staat nergens geregistreerd. Lukt het hem om ongezien de kraak tot een goed einde te brengen? Hij speelt wel een heel gevaarlijk spel door een persoonlijke relatie aan te gaan met onderhandelaarster Raquel. Hoe twisted is het dat je op zoek bent naar het brein achter deze grote kraak en je ligt er zelf mee te rommelen.

Er is nog niet heel veel over seizoen 2 van La Casa De Papel bekend, maar wat wel bekend is dat:

• De recherche zoekt grondig en probeert zelfs in de as van de open haard te speuren naar aanwijzingen.
  • Er zal iemand gevangen worden gehouden buiten de Spaanse Munt.
  • Het lijkt erop dat de opbloeiende liefde tussen Denver en gijzelaar Monica nog even zal duren in seizoen 2.
  • Een van de gijzelnemers probeert te ontsnappen, maar of dit ook zal lukken is nog maar de vraag.
  • Een van de gijzelnemers zal seizoen 2 niet overleven
  • Er zal een inval plaatsvinden in de ‘cider-fabriek’ van “De professor”.

In Spanje is seizoen 2 uitgezonden in 6 afleveringen van 75 minuten. Netflix herverdeelt de afleveringen tussen de 40 en 50 minuten. Daarom is het te verwachten dat seizoen 2 op Netflix uit ongeveer 10 afleveringen zal bestaan. Het exacte aantal is nog niet bekend, maar reken maar op 450 minuten seriegenot. Van Prison Break konden we al leren dat ergens inbreken of inkomen niet zo’n probleem is, eruit komen is vaak een groter probleem. Maar voor 2,4 miljard geeft deze bende de moed vast niet zomaar op. To be continued…

3Tweet about this on Twitter
0