Het leven in Storybrooke lag een aantal maanden stil, maar vanaf zondag 5 maart (in Amerika) komt dit betoverde stadje weer tot leven. Seizoen 6 gaat verder waar we gebleven waren. En zal het er aan het eind van seizoen 6 eindelijk van komen: Een Captain Swan bruiloft voor Hook en Emma?

Once Upon a Time voor dummies

Er was eens (in de allereerste aflevering) een betoverd dorpje dat Storybrooke heette. Alle inwoners zijn sprookjesfiguren, alleen weten ze dat zelf niet meer. Aan Emma Swan (Jennifer Morrison) en haar zoontje Henry (Jared Gilmore) om erachter te komen wat er is gebeurd en wie welk sprookjesfiguur is. Once Upon a Time is een betoverende serie die –met name Disney-sprookjes op een hele verfrissende manier vertelt. Een soort sprookjes 2.0. Niets is wat het lijkt en helden kunnen net zo goed slechteriken zijn in Once Upon a Time. De serie wordt gemaakt door ABC (American Broadcasting Company) dat eigendom is van The Walt Disney Company. Disney neemt dus grotendeels zichzelf op de hak in deze serie.

Waar waren we gebleven?

Emma heeft visioenen over een figuur in een zwarte mantel die haar zal doden. Net rond de winterstop kwamen we erachter dat Gideon -zoon van Rumplestiltskin en Belle- onder de mantel schuilgaat. Emma is “de Savior” en probeert alles om haar lot te ontlopen. Hoezo dame in nood…Emma regelt het zelf wel J. Ze staat op het punt om met Regina (Lana Parrilla) vanuit het betoverde bos terug te keren naar Storybrooke, tot Regina aan de grond genageld staat. Regina’s overleden liefde Robin Hood is springlevend in het betoverde bos. Emma en Regina missen de portal naar Storybrooke, waardoor ze ‘vast’ zitten in het betoverde bos.

Ondertussen hebben de Charmings in Storybrooke een heel ander probleem. Er rust een vloek op het liefdeskoppel (in het echt ook een stel). Wordt de een wakker gekust, valt de ander in een diepe slaap. Dat is wel langs elkaar heen leven to the max. Het getrouwde leven van Rumplestiltskin en Belle gaat ook niet over rozen. De Beauty and the Beast van Once Upon a Time verkeren in een behoorlijke huwelijkscrisis. Belle stuurde hun pasgeboren zoontje mee met de zwarte fee, zodat hij veilig zou zijn voor zijn eigen vader Rumple. Uiteraard was Rumple not amused.

Vervolg Seizoen 6

De moeilijke tijden zijn nog niet voorbij voor Rumple en Belle in het vervolg van seizoen 6. Een schrale troost is dat Rumple wel echt van Belle houdt, al merk je daar meestal weinig van. De relatiestatus blijft voorlopig staan op: ‘Het is ingewikkeld’.

Regina lijkt met Snow op te trekken. Wie had dat ooit kunnen denken? De haat tussen deze twee was ooit de reden dat alle sprookjesfiguren werden vervloekt. Groot verschil is wel dat Regina en de Evil Queen toen nog één persoon waren. Sinds Regina en de Evil Queen gesplitst zijn lijken Regina en Snow de strijdbijl begraven te hebben. Uiteraard geldt dit niet voor de Evil Queen (wat een geweldig personage), want zij is uit op wraak en maakt jacht op het hart van Snow. Hierdoor wordt de ware liefde tussen Snow en Charming op de proef gesteld. Maar zoals we na 6 seizoenen Once Upon a Time weten zullen de twee altijd weer vinden.

Een ander veelbelovend nieuwtje is dat er een musical-aflevering is aangekondigd. Geen aflevering die een droom blijkt te zijn of een alternatieve realiteit. Nee een rasechte musical-aflevering. Er is een grote solo weggelegd voor Emma en ook haar lover Hook zal op de set list staan. Grote kans dat ook Regina, Snow en Charming in zingen zullen uitbarsten, want deze acteurs hebben een theaterachtergrond. Je moet nog wel even geduld hebben. De musical-aflevering is geprogrammeerd aan het eind van seizoen 6 en zal waarschijnlijk net voor de finale te zien zijn.

Verloving voor Captain Swan

Natuurlijk is voor echte Captain Swan fans maar 1 vraag belangrijk. Vraagt Hook (Colin O’Donoghue) Emma eindelijk ten huwelijk (of andersom)? Hun love story hebben we al in emojis ‘verteld’ in onze Valentijnsblog, maar een huwelijk zou natuurlijk wel de kers op de taart zijn. Er zijn aanwijzingen dat dit in deel 2 van seizoen 6 toch eindelijk gaat gebeuren. De makers houden ervan om zogenoemde easter eggs in de serie te verstoppen. Easter eggs zijn verborgen aanwijzingen. Iets waar Disney ook in films graag gebruik van maakt. De makers houden ervan om bestaande karakters in nieuwe films te verstoppen. Deze site heeft 66 easter eggs uit Disney films voor je verzameld.

trouwplannen-hook-emma-once-upon-a-time_seizoen-6-vervolg

Maar hoe zit het dan met de easter eggs uit Once Upon a Time? Aan het eind van seizoen 5 zagen we Emma en Hook voor een bruidswinkel staan. Echte Oncers zien hier een hint naar een Captain Swan huwelijk. De schrijvers van de serie geven toe dat het een tijd geleden is dat er een huwelijksaanzoek is gedaan, maar laten verder niets los over een mogelijk aanzoek. Toch hebben fanatieke fans Emma tijdens opnames gespot met een ring. Emma is geen type dat normaal een ring zal dragen, dus dit moet wel een speciale ring zijn. Zeker met zo’n enorme steen. En last but not least is deze ring ook nog te zien in de trailer van seizoen 6B. 1+1=2 zou je denken 🙂

3 thoughts on “Seizoen 6 Once Upon a Time: Een bruiloft voor Emma en Hook?

• Amal

Kapot goeie jonge ikkkkkkkk heb hier echt geen woorden voor en de drie beste ak

• Amal

Kapot leuk
    Beste hoofdrol
    Beste hoofdrolspelers vind ik swan haak en regina

Hoi Amal, wij vinden Regina (a.k.a. Evil Queen), Emma en Haak ook superleuk. Ook onze favorieten. Houd onze blog in de gaten, want zodra seizoen 6 online komt zullen we er waarschijnlijk wel weer een blog over schrijven 🙂