Goed nieuws voor de fans van Outlander. Seizoen 3 van Outlander zal -morgen- 1 september op Netflix verschijnen! Hoewel seizoen 3 al eerder op Ziggo Movies & Series te zien was, was het voor veel fans een flinke domper dat Ziggo er met de uitzendrechten van Outlander vandoor ging. Maar morgen 1 september is het dan zo ver en is seizoen 3 van Outlander in volle glorie op Netflix te zien. Op 2 september -als seizoen 3 gebingewatchd is- is natuurlijk de grote vraag: wanneer komt seizoen 4 van Outlander uit en wat kan je van seizoen 4 verwachten?! Daarom deze seizoen 4 Outlander blog. Let op; deze blog bevat enorme spoilers!

Outlander seizoen 4 Releasedatum seizoen 4 en opname-locaties

Midden augustus slingerde producent STARZ de première-datum van seizoen 4 de wereld in. Seizoen 4 van Outlander al vanaf 4 november in Amerika te zien zijn. Je hoeft niet lang te wachten, want een dag later is de aflevering in Nederland te zien! Producent STARZ bracht de premiere-datum met een aantal foto’s naar buiten. Op de foto’s wordt al het een en ander duidelijk. Fans van de boeken weten het natuurlijk al, maar seizoen 4 (gebaseerd op boek 4: Drums of Autumn) zal zich afspelen in de Amerikaanse staten Georgia en Noord-Carolina. Als je denkt dat acteurs Sam Heughan en Caitriona Balfe naar de VS zijn afgereisd heb je het mis. Zoals wel vaker voorkomt bij het opnemen van series: de opnames vonden ergens anders plaats dan je zou verwachten, namelijk in Oost-Europa en Schotland. Claire en Jamie willen zich ergens vestigen en worden op hun reis vergezeld door Ian, Fergus en Duncan. Op een hele leuke aankomst hoeven ze niet te rekenen, want ze zijn direct getuige van een executie. Wat was de 18e eeuw ook bruut.

Outlander seizoen 4 Een nieuwe hereniging in seizoen 4?

De geruchtenmolen draait al op volle toeren, want zal seizoen 4 weer een tranentrekkende reünie bevatten? In seizoen 3 was natuurlijk de hereniging tussen Claire en Jamie te zien in de beroemde printshop: HET moment waar fans reikhalzend naar uitkeken. Het lijkt er wederom op dat ook seizoen 4 een belangrijke reunie zal bevatten, namelijk die van Brianna (Sophie Skelton) en haar vader Jamie.

Brianna reist door de stenen om haar ouders te redden en haar reis wordt onder andere gekruisd door Jamie’s ex-vrouw Laoghaire (Nell Hudson). De dames zijn namelijk samen op de set gezien. Jamie kent zijn dochter alleen van foto’s en een tête-à-tête in real life zal waarschijnlijk een emotionele aangelegenheid zijn. Jamie heeft het maar te verduren. Eerst loopt Claire na 20 jaar weer zijn leven binnen en voor hij het weet staat dochter Brianna op de stoep. Dat wordt een grote familiereünie in seizoen 4. Brianna wordt op haar reis -later- vergezeld door Roger die Brianna niet alleen kon laten afreizen naar de 18e eeuw. Hoewel Brianna met open armen zal worden ontvangen is dat niet voor Roger weggelegd. Hij gaat in de 18e eeuw als MacKenzie door het leven en dit levert nogal wat problemen op.

Outlander seizoen 4 JocastaNieuwe personages in seizoen 4

Uiteraard zullen Claire en Jamie weer in seizoen 4 te zien zijn, maar er zijn ook nieuwe personages aan de cast toegevoegd. In seizoen 4 zal actrice Maria Doyle Kennedy (Mrs. S in Orphan Black en Catherine of Aragon in The Tudors) de rol van Jamie’s tante Jocasta op zich nemen. Jamie en Claire arriveren in seizoen 4 op haar plantage River Run. Hiervan is een flits te zien in de nieuwe Outlander trailer (onderaan de blog).

Downtown Abbey acteur Edward Speelers zal de Ierse piraat en smokkelaar Stephen Bonnet spelen. Zijn personage zal een belangrijke rol spelen in seizoen 4.

Het was al te lezen in de Outlander blog over seizoen 3, maar wolfshond Rollo zal in seizoen 4 kwispelend rond de Frasers lopen. Maar liefst 2 Noorse poolhonden zullen de rol van Rollo vervullen.

Een schokkende cliffhanger?

Schrijfster Diana Gabaldon heeft onlangs nog wat extra olie op het vuur gegooid. Ze gaf aan dat het mogelijk is dat er een enorme cliffhanger in de finale zal plaatsvinden. Ze verwacht dat fans schreeuwend voor het scherm zullen zitten. In het boek Drums of Autumn wordt een van de hoofdpersonages verkracht en dit heeft een behoorlijke impact.

Een andere mogelijkheid is dat Frank Randall (Tobias Menzies) terug zal keren in de serie. Tobias Menzies is in real life druk met de opnames voor seizoen 3 van The Crown, maar mogelijk duikt hij ook in seizoen 4 van Outlander op. Het zou het meest logisch zijn als dit in de vorm van een flashback is, maar of fans hier schreeuwend voor hun scherm zullen staan lijkt onwaarschijnlijk.

We zullen moeten wachten op de schokkende cliffhanger. Er is dus nog veel onzeker over de ontwikkelingen in seizoen 4. Wat wel zeker lijkt te zijn is dat Murtagh terug zal keren. Hij werd in kostuum en met een grijzere haardos gespot op de set. Foto’s circuleerden op Instagram, maar zijn –waarschijnlijk op last van de producent- weer verwijderd. En hij is niet de enige oude bekende die terugkeert. Ook John Grey en andere oud-gevangenen van Ardsmuir zullen te zien zijn in seizoen 4. En dan is er nog het mysterie rondom de schedel met de zilveren tand. Iets wat pas honderd jaar uitgevonden werd. Is dit een waarschuwing uit de toekomst?

Outlander seizoen 5 en 6 zijn al bevestigd

Outlander fans worden op hun wenken bediend. Het verhaal is nog lang niet aan zijn eind, want zowel seizoen 5 als seizoen 6 zullen gedraaid gaan worden. De CEO van STARZ gaf zelfs aan dat fans niet bang hoeven zijn over de toekomst van de show. “Er zijn al 8 boeken en we hebben zeer productieve gesprekken over de toekomst van de show”. De tv-serie is natuurlijk ondenkbaar zonder de twee hoofdrolspelers. En goed nieuws: acteurs Caitriona en Sam zullen in ieder geval in de komende twee seizoenen te zien zijn.

Seizoen 4 van Outlander zal te zien zijn in Amerika vanaf 4 november op STARZ. In Nederland zal Outlander vanaf 5 november te zien zijn op Ziggo Movies & Series. De 13 afleveringen worden wekelijks uitgezonden en zijn dus eigenlijk maar een paar uur na Amerika te zien i.v.m. het tijdsverschil. Netflix zal seizoen 4 van Outlander waarschijnlijk pas eind 2019 het seizoen online kunnen zetten i.v.m. de rechten.

5Tweet about this on Twitter
0

One thought to “The American Dream voor Jamie en Claire in Outlander Seizoen 4”