De highschool-drama’s vliegen je dit jaar om de oren. 13 Reasons Why was een enorm succes en ook Riverdale werd goed bekeken. Netflix besloot daarom snel een nieuw seizoen te bestellen. En het wachten is bijna voorbij. Vanaf 12 oktober is seizoen 2 van Riverdale weer wekelijks op Netflix te zien en kunnen de fans zich weer onderdompelen in de ultra Amerikaanse Riverdale-perikelen.

De donkere kant van Archie

Riverdale seizoen 2 NetflixHet eind van seizoen 1 eindigde niet al te best. Archie’s vader werd neergeschoten in Pop’s Diner en Archie moest met zijn vader halsoverkop naar het ziekenhuis. Of zijn vader de schietpartij zal overleven zullen we volgens de producers al eind van aflevering 1 beantwoord krijgen. Wie de trekker overhaalde is nog niet duidelijk en zal in seizoen 2 een belangrijke rol spelen. Vooralsnog beloven de voortekenen niet veel goeds. Producent Roberto Aguirre-Sacasa heeft aangegeven dat dit plot veel overeenkomsten heeft met de aflevering ‘The Body’ uit Buffy The Vampire. En laat daar Buffy daar haar moeder nou dood vinden. Het verhaal wordt vandaaruit verder verteld. Toch zijn er ook berichten die dit weer tegenspreken. Een post op twitter hint op de goede vader-zoon band tussen Archie en zijn vader in seizoen 2. Hmmm… things are complicated.

Archie is natuurlijk woedend dat zijn vader is neergeschoten en zint op wraak. Volgens acteur Keneti Jay (K.J.) Apa zal Archie er alles aan doen om het tot op de bodem uit te zoeken en zullen we een hele andere kant van Archie gaan zien. Seizoen 2 belooft dan ook een duister seizoen te worden. Een extra lang duister seizoen wel te verstaan, want seizoen 2 zal bestaan uit maar liefst 22 afleveringen. Dat zijn er 9 meer dan de 13 afleveringen van seizoen 1. Nog meer tijd om te genieten van de perikelen in Riverdale.

Verstrengelde belangen

Riverdale seizoen 2 NetflixWie de trekker over haalde en Archie’s vader neerschoot is nog niet duidelijk. Er gaan geruchten dat de vader van Archie’s vriendin Veronica Lodge er misschien wel wat mee te maken heeft. Met de komst van Veronica’s vader Hiram is het de vraag of Veronica de aandacht goed kan verdelen tussen haar vader en haar vriendje Archie. In de stripboeken heeft Hiram een grote hekel aan Archie dus de strijd om Veronica’s aandacht is begonnen. De strijd wordt zelfs uitgebreid met Veronica’s ex uit New York: Nick. Het wordt een drukke bedoeling.

De relatie tussen Veronica en Archie zal in ieder geval nog een tijdje voortduren, maar een onverwachte plottwist is natuurlijk nooit uit te sluiten in serieland. Zeker niet als er maar liefst drie mannen om haar aandacht strijden. Tel daarbij op dat er aan het eind van seizoen 1 chemistry leek te zijn tussen Archie en Betty. Zal Archie’s ‘duistere kant’ ervoor zorgen dat hij de bloemetjes eens flink buiten gaat zetten? Het kan alle kanten op gaan in seizoen 2 van Riverdale.

Betty lijkt sowieso al voldoende aan haar hoofd te hebben. Het lijkt erop dat Jughead en zij steeds verder van elkaar verwijderd raken. Betty probeert dit tegen te houden, maar of dit gaat lukken is natuurlijk nog maar de vraag. Jughead lijkt een andere kant op te gaan en het is maar de vraag of Betty hem wil volgen. Dan komt Betty er ook nog achter dat ze een halfbroer heeft. Haar moeder deed afstand van een zoon toen ze zelf een high schooler was. Het is zeer waarschijnlijk dat deze info niet zomaar gedropt is, maar dat het een aanwijzing is naar een nieuwe verhaallijn. Niet alleen Archie en Veronica hebben voldoende stof tot nadenken, maar ook Betty gaat een seizoen vol issues tegemoet.

Nieuw gezicht

Riverdale Seizoen 2 ReggiePersonage Reggie zal een nieuw gezicht krijgen in seizoen 2. Acteur Ross Butler had andere verplichtingen aangezien hij in seizoen 2 van Netflix’ 13 Reasons Why zou verschijnen. Dit zorgde ervoor dat de producers van Riverdale op zoek moesten naar een andere acteur die de rol van Reggie wilde vertolken. Ze kwamen uit bij Charles Melton die serieliefhebbers zouden kunnen kennen van Glee en American Horror Story.

Zit jij al klaar voor seizoen 2 van Riverdale? Seizoen 2 belooft een extra lang seizoen te worden waar ongetwijfeld ook nog meer zal gebeuren. Het kan alle kanten op gaan en elk personage heeft zijn eigen struggles. Of seizoen 3 van Riverdale ook in de pijplijn zit is nog niet duidelijk. Dat Riverdale een succes is is wel duidelijk, want seizoen 1 kwam begin 2017 uit en binnen een jaar is seizoen 2 al te zien. Als The CW en Netflix in dit tempo doorgaan kunnen we over een half jaar een derde seizoen verwachten 😉 Voor nu kan je alvast de trailer van seizoen 2 bekijken om alvast in de stemming te komen. Een ding is zeker; het is nooit saai in het Amerikaanse stadje Riverdale.

Deel deze postShare on Facebook3Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0

2 thoughts on “Meer duister tienerdrama in seizoen 2 van Riverdale

• Manon