Stranger Things fans kom er maar in. Over.

Had iemand het grote succes van Netflix’ Stranger Things zien aankomen in 2016? Ineens stond deze sci-fi serie op Netflix en ie-der-een had het erover. Netflix sloeg de spijker op z’n kop met deze serie die gefilmd is in jaren ’80 stijl. De verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen voor het nieuwe seizoen dat vandaag (27 oktober) op Netflix verschijnt. Let op: deze blog kan spoilers bevatten.

De Stranger Things Hype

Dat seizoen 2 er zou komen was al snel duidelijk, want er ontstond een heuse hype in 2016. Een aantal Stranger Things personages kregen een prominente plaats in het openingsfilmpje van de Golden Globes. Eleven doet een killerrap en ze spoilen tijdens de Golden Globes dat Barbara nog leeft. Laat het nou zo zijn dan minstens 20 miljoen mensen afstemmen op de Golden Globes in 2017. Mooi meegenomen. Dat de serie een spoiler mag droppen tijdens een van de belangrijkste tv-events ter wereld geeft toch wel iets aan over de populariteit van Stranger Things.

De geniale Netflix marketingmachine

Eerlijk is eerlijk: Netflix is ook wel de koning(in) van de tv-seriemarketing. Rondom het nieuwe seizoen van bijvoorbeeld House of Cards of The Crown weten ze altijd behoorlijke buzz te creëren. Aangezien Stranger Things toch ook een beetje freaky en spannend is, heeft Netflix vrijdag de 13e (oktober) gekozen om de nieuwe Stranger Things trailer te lanceren. In de trailer (onderaan de blog) zie je 13 shots uit het nieuwe seizoen.

Seizoen 2 Stranger Things NetflixDe link met Halloween is direct gemaakt wanneer we in de tweede flits een groepje met Halloween maskers zien weglopen van een busje. Dat seizoen 2 van Stranger Things op 27 oktober op Netflix verschijnt lijkt dan ook geen toeval. Superhandig, want zo kunnen Stranger Things-fans nog wat lastminute Halloween inspiratie opdoen en de rest kan griezelend het weekend voor de tv gaan zitten met het nieuwe seizoen van deze Netflix Original. Met je iPhone in de hand natuurlijk, want Netflix heeft een speciale Stranger Things game ontwikkeld voor iOS.

Wat is er al bekend over seizoen 2?

Netflix heeft zo nu en dan wat informatie over seizoen 2 van Stranger Things naar buiten gebracht. Rondom de titels van de afleveringen bestaat nog wat onzekerheid. Er zijn verschillende titels die circuleren op het internet. De afbeeldingen van seizoen 2 en de titels wijken nogal af op IMDb:

1. Seizoen 2 Stranger Things NetflixMadmax
  2. The Boy Who Came Back to Life (Trick or Treat, Freak)
  3. The Pumpkin Patch (The Pollywog)
  4. The Palace (Will the Wise)
  5. The Storm (Dig Dug)
  6. The Pollywog (The Spy)
  7. The Secret Cabin (?)
  8. The Brain (?)
  9. The Lost Brother (?)

Er wordt dus zelfs geheimzinnig gedaan over de titels van de aflevering. De afbeeldingen en de titels komen niet overeen of er ontbreken zelfs een paar titels. Heel curieus allemaal, maar het past natuurlijk perfect in het mysterie rondom Stranger Things. Stranger Things omringt zich met mysterie en dit schept de gewenste verwarring. Stranger Things-makers Ross en Matt Duffer geven aan dat het verhaal in seizoen 2 ‘minder liniair’ is. Elke aflevering zal voortbouwen op de vorige en seizoen 2 is nog krankzinniger dan seizoen 1. Met andere woorden: de verhalen zullen meer door elkaar lopen en er zullen ook flashbacks te zien zijn. Erg verwarrend allemaal.

Die-hard Stranger Things fans ontdekten dat de makers seizoen 1 vol hadden gestop met verwijzingen naar iconische films en series. En ook dit seizoen kunnen ze hun hart weer ophalen, want ook seizoen 2 zal bomvol verwijzingen zitten. Het lijkt erop dat er in ieder geval verwezen zal worden naar de jaren ’60 horrorfilm Psycho van Alfred Hitchcock.

Vragen waar Stranger Things hopelijk een antwoord op geeft

Dat seizoen 1 behoorlijk ingewikkeld in elkaar zat en veel vragen oproept blijkt wel bij de fans. Ze zitten vol vragen. Wat werd er daadwerkelijk onderzocht in het laboratorium? Is Eleven de enige met buitenaardse krachten? Zijn er meerdere monsters in de Upside Down? Worden Nancy en Jonathan een setje? Veel vragen waar seizoen 2 hopelijk een antwoord op gaat geven. Toch zullen de meeste fans benieuwd zijn naar Eleven (Millie Bobby Brown). Is ze dood zoals het eind van seizoen 1 doet vermoeden of is er iets anders aan de hand?

Seizoen 2 Stranger Things Netflix Is publiekslieveling Eleven te zien in seizoen 2?

Om maar direct met de deur in huis te vallen. Ja Eleven is gespot toen de cast het script voor seizoen 2 werd doorgelezen: de zogenaamde Table Read. Bovendien is ze te zien in de nieuwe trailer. Natuurlijk met hetzelfde roze jurkje waarin ze ook in seizoen 1 schitterde. Eleven is in de trailer gevangen in de Upside Down versie van de Hawkins High School. Eleven zou Eleven niet zijn als ze niet zou vechten om terug te kunnen naar haar vrienden aan de ‘normale wereld’. Of het haar zal lukken is natuurlijk nog maar de vraag, maar als iemand terug kan komen uit the Upside Down lijkt het Eleven wel te zijn.

Seizoen 3 en seizoen 4 staan op de planning

Seizoen 2 van Stranger Things is vanaf vandaag (27 oktober) te zien op Netflix en bestaat uit 9 afleveringen. Wees niet bang… Seizoen 3 van Stranger Things is al door Netflix besteld. De makers hebben aangegeven dat ze denken dat er in totaal 4 seizoenen zullen komen. Daarna is het over en uit. Gelukkig zitten we dan na seizoen 2 pas op de helft.

Tegenover het succes van Stranger Things ligt een gevaar letterlijk en figuurlijk op de loer. Stranger Things seizoen 1 was zo’n succes dat de lat voor seizoen 2 erg hoog ligt. Als Netflix doorgaat met het maken van dit soort Netflix Originals is de tariefverhoging van Netflix voor de meeste abonnees geen probleem. Netflix: Blijf de seriewereld Upside Down zetten met onverwachte (en verwachte) serie-successen!

Over en uit.

)