Het sprookje dat Once Upon a Time heet is bijna voorbij. Once Upon a Time-fans (OUAT) kunnen zich vanaf 13 september in Nederland & 30 september in België op de bank nestelen met wat warme chocolademelk… Uiteraard met een vleugje kaneel. Seizoen 6 zal dan beschikbaar zijn op Netflix en we kunnen zien hoe het leven in Storybrooke verder gaat. In Amerika zijn ze al iets verder en gaat op 6 oktober seizoen 7 -tevens het laatste seizoen- van start.

Nadat je seizoen 6 hebt gebingewatched op Netflix zit je waarschijnlijk vol vragen. Once Upon a Time krijgt in seizoen 7 een rigoureuze reset. Of moet het een happy beginning genoemd worden? Let op deze blog bevat spoilers!

A happy beginning

Huwelijk Captain Swan Emma HookAan het eind van seizoen 6 was het zover. OUAT-fans konden ein-de-lijk genieten van de bruiloft tussen Emma en Hook (zoals voorspeld in de OUAT-blog in maart). Wie had durven dromen dat het ook nog eens een musical aflevering zou zijn. Dubbel bingo. De musical aflevering zit bomvol met echte musicalsongs. De woorden van Charming en Snow, Regina/Evil Queen, Hook, Zelena en Emma rollen al zingend hun mond uit. Na het ja-woord vraagt Hook aan Emma of ze nu eindelijk kan genieten van haar/hun happy ending, maar Emma ziet het als een happy beginning. Een nieuw begin is het zeker, maar of we daar nou zo blij mee moeten zijn is nog maar de vraag.

Afscheid van Emma Swan

Net voordat de laatste aflevering in Amerika te zien was maakte leading lady Jennifer Morrison bekend dat ze haar leren rode jasje aan de wilgen hangt. Ze stopt als Emma Swan en zal maar nog één aflevering te zien zijn in seizoen 7. Is Captain Swan na al die seizoenen officieel een stel, wordt de fans een happily ever after door de neus geboord. Storybrooke -of OUAT in het algemeen- is eigenlijk ondenkbaar zonder the Savior, want bijna iedereen is gelinkt aan Emma.

Once Upon a Time Seizoen 7 ReginaNiet alleen Emma verdwijnt als vast castlid, want de show neemt ook afscheid van Snow, Charming, Belle, jonge Henry en Zelena. Eigenlijk blijven alleen Hook (Colin O’Donoghue), de Evil Queen (Lana Parrilla), Rumplestiltskin (Robert Carlyle) en een oudere Henry (Andrew J. West) over. In de laatste minuten van seizoen 6 kon je al een klein stukje van de OUAT-reset zien. Er wordt op de deur geklopt en een jongeman doet open. Voor zijn neus staat een meisje: Ben jij Henry Mills? Ja. OK, ik ben je dochter. Hmmm… komt dat je niet bekend voor? Juist, de allereerste aflevering van seizoen 1 stond kleine Henry op de stoep bij Emma om haar te vertellen dat hij haar zoon is. En nu is Henry dus zelf aan de beurt. What goes around comes around.

Veel vragen over seizoen 7…

Blijkbaar is Henry –net als Emma destijds- vergeten dat hij een dochter heeft en is hij zijn ‘geloof in sprookjes’ verloren. Zijn dochter Lucy vertelt hem dat zijn familie hem nodig heeft en ook dat zal Henry niet bekend voorkomen. Dus dan zit er maar een ding op… op naar de familie die hij niet meer herkent.

Once Upon a Time Seizoen 7 ReginaEvil Queen/Regina, Hook en Rumplestiltskin/Mr. Gold wonen in Seattle en zijn ook clueless. Ze leven een nieuw leven. Wie zijn deze personages nu? Met wie gaan ze om? Heeft Regina een nieuwe liefde gevonden? Met wie heeft Henry een dochter gekregen? Wat is er gebeurd met Emma, Belle, Zelena, Snow en Charming? Waarom zijn zij niet in deze nieuwe wereld te vinden en hebben Hook en Emma echt een happy ending? Dat Emma’s personage in één aflevering zal verschijnen belooft niet veel goeds. Op veel van de vragen zijn helaas nog geen antwoorden, omdat de producers het spannend en mysterieus willen houden. Er moet immers wel een beetje magie en mysterie rond de serie hangen.

… en toch een paar antwoorden

Gelukkig zijn er ook al een paar details naar buiten gekomen over seizoen 7 van Once Upon a Time:

• Er zal een nieuwe Savior opstaan
  • Belle zal te zien zijn in aflevering 4
  • De verhalen spelen zich ook in nieuwe werelden af
  • Uiteraard zullen er voldoende verwijzingen zijn naar Disney, sprookjes en literatuur. Zo wordt er gehint op een verhaallijn rondom One Flew Over the Cuckoo’s Nest.
  • Het lijkt erop dat Tiana uit The Princess and the Frog zal verschijnen
  • Je komt erachter waarom Lady Tremaine (de boze stiefmoeder uit Assepoester) zo gemeen is geworden.
  • Verschillende Authors en hun sprookjesboeken zullen een plek krijgen
  • Actrice Adelaide Kane had na het laatste seizoen van Reign tijd in haar agenda en is een van de nieuwe gezichten in seizoen 7.

Hoe zit het met Captain Swan: Emma en Hook?

Laatste scene OUAT Hook Emma HenryDe meeste OUAT-fans zijn het meest benieuwd naar wat er is gebeurd met Emma en Hook a.k.a. Captain Swan. Wederom geheimzinnigheid en ook dat is niet zo gek. In de nieuwe trailer van seizoen 7 kunnen we zien dat Hook als agent werkt.

Wat er tussen Emma en Hook is gebeurd zullen we waarschijnlijk in het begin van seizoen 7 (aflevering 2?) door middel van flashbacks te weten komen. Hebben ze een kind gekregen? Dat Emma waarschijnlijk maar in één aflevering te zien zal zijn in het nieuwe seizoen stemt Captain Swan fans natuurlijk niet positief. Gelukkig hebben de producers wel gezegd dat ze denken dat Emma wel echt Hook’s soulmate is. Gelukkig maar! Toch nog een lichtpuntje in deze donkere Captain Swan tijden.

Netflix-abonnees kunnen in Nederland en België eerst van seizoen 6 genieten vanaf 13 en 30 september. Zodra je seizoen 6 gezien hebt kan het niet anders dan dat je vragen hebt. Hopelijk heeft deze blog je iets wijzer kunnen maken. Waarschijnlijk komt seizoen 7 pas in het najaar van 2018 op Netflix. Na seizoen 7 is het Once Upon a Time-sprookje toch echt voorbij. Hopelijk eindigt het happily ever after.

Deel deze postShare on Facebook3Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0