Normaal gesproken is de zomer niet direct het ideale seizoen om series te kijken. Een terrasje pakken of lekker in de tuin of het park zitten is een logischere keuze. En natuurlijk snappen wij dat en zitten ook wij graag buiten met ons gezicht in de zon. Toch staan er deze zomer een aantal toffe series op het programma: Gypsy, Suits, Sherlock, Game of Thrones en Ozark zijn onze zomerkeuzes voor 2017. Met de downloadmogelijkheid van Netflix en de wisselvallige Nederlandse zomers zien wij alleen maar mogelijkheden.

Let op: deze blog bevat spoilers!

Gypsy Seizoen 1 – 30 juni (vandaag) op Netflix

Niemand minder dan Naomi Watts kruipt in de rol van Jean Holloway in deze Netflix thriller. Jean is een therapeute die werk en privé niet zo strikt gescheiden houdt. Ze brengt haar carriere in gevaar door gevaarlijke en intieme relaties aan te gaan met patiënten. En dat kan natuurlijk niet. Niet bepaald professioneel en uiteraard ook niet bevorderlijk voor Jean’s gezinsleven. Seizoen 1 van Gypsy zal bestaan uit 10 afleveringen die vanaf 30 juni –vandaag- te zien zijn bij Netflix. Voor een indruk van Gypsy seizoen 1 hebben wij hier de trailer voor je:

Suits Seizoen 7 – 12 juli op USA Network

Met al het dating-nieuws over actrice Meghan Markle en prins Harry sneeuwt de aandacht voor seizoen 7 van Suits een beetje onder. Verschillende media denken zeker te weten dat prins Harry op 1 juli (de verjaardag van zijn moeder Diana) op zijn knieën gaat voor de Amerikaanse schone. Het schijnt dat Meghan al aan heeft gegeven dat ze klaar is voor een vertrek uit Suits. Ze zal in ieder geval nog wel te zien zijn in seizoen 7 van deze advocatenserie.

Suits seizoen 7 Rachel MikeIn seizoen 7 zal de relatie tussen Rachel en Mike turbulent zijn. Rachel (Meghan Markle) studeert af is en zal een baan als advocate najagen. De drukke werkschema’s tussen de twee lovebirds voor relatieproblemen. Ondertussen ondervindt Harvey Spector (Gabriel Macht) dat zijn nieuwe baan als managing partner toch zwaarder is dan gedacht. Terugvallen op de expertise van Jessica is verleden tijd (of toch niet?!). Toch overmaat van ramp blijkt zijn grootste rivaal een oude vriend te zijn. Misschien schiet Mike (Patrick J. Adams) hem wel te hulp. Wij denken dat Mike in zal gaan op het aanbod van Harvey om weer aan te sluiten bij de firm. Zie daar de hereniging van het originele dreamteam.

Sherlock Seizoen 4 – 15 juli op Netflix

Did you miss me? Gelukkig hebben wij Sherlock niet lang hoeven missen, want wij zagen seizoen 4 in januari al op BBC First. Vanaf 15 juli is de Britse detective ook terug op Netflix. Benedict Cumberbatch zet ook in seizoen 4 een onovertroffen Sherlock Holmes neer. Samen met zijn compagnon Watson is er genoeg te beleven in het oh-zo-mooie Londen.

Sherlock seizoen 4 NetflixSherlock wordt in seizoen 4 herenigd met zijn doodgewaande zus. Sherlocks zus Eurus is nog genialer, maar is ook behoorlijk freaky. In de laatste aflevering van seizoen 4 – The Final Problem- staat de relatie tussen Sherlock, zus Eurus en broer Mycroft centraal. Sherlock staat samen met Watson en Mycroft voor verschillende raadsels. De aflevering is één grote rollercoaster. Ons hart brak bij de scene met Molly, maar we zullen niet verklappen waarom. Vanaf 15 juli kan je bij Netflix zien wat we bedoelen. Seizoen 4 bestaat maar uit 3 afleveringen (die wel elk 90 minuten duren).

Of er een seizoen 5 van Sherlock komt is nog onduidelijk. Alle acteurs lijken on board, maar er is nog geen officiële bevestiging. Toch is het voor ons moeilijk voor te dat deze über-Britse detective uit het BBC-serie landschap zal verdwijnen. To be continued…

Game of Thrones Seizoen 7 – 17 juli op HBO en Ziggo

De serie waar wij het meest naar uitkijken in de maand juli is toch wel Game of Thrones (GoT). Inmiddels zijn we al bij seizoen 7 belandt en bij Game of Thrones is niets zeker. ‘Winter has come’ en dat zorgde voor problemen. De opnames van seizoen 7 waren vertraagd vanwege het mooie weer. Te warme weersomstandigheden gooiden op de (onverwachte) opnamelocaties roet in het eten. De release datum verschoof daarom van april naar juli.

Game of Thrones seizoen 7Verwacht van Game of Thrones seizoen 7 snelle actie in de 7 afleveringen die dit seizoen telt. Er lijkt een ontmoeting te komen tussen Jon Snow en Daenerys Targaryen (a.k.a. Khaleesi). Er zal ook een bijzondere cameo te zien zijn. Niemand minder dan Ed Sheeran schijnt zijn debuut te maken. Actrice Maisie Williams (Arya) is een Ed Sheeran-superfan en de twee zullen dan ook samen in een scéne te zien zijn. Hoe precies kan je vanaf 17 juli zien. Dan zal seizoen 7 van Game of Thrones elke week te zien bij HBO en bij Ziggo (binnen het Movies & Series XL pakket). Wij kunnen niet wachten en je kunt van ons een echte Game of Thrones blog verwachten op 14 juli. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Ozark Seizoen 1 – 21 juli op Netflix

Vorige week schreven wij nog over de drugsbaas El Chapo. In de serie Ozark speelt drugs wederom een rol. Marty Byrde (Jason Bateman) lijkt het goed voor elkaar te hebben. Hij leidt met zijn gezin een normaal leven in Chicago. Totdat zijn leven volledig op zijn kop komt te staan. Marty werkt als financieel adviseur voor een grote drugsorganisatie in Mexico. Als dit fout gaat moet Marty met zijn gezin verhuizen naar een gemeenschap in The Ozarks (een berggebied in Missouri). Daar komen ze terecht in de wereld van het zwarte geld. Ozark klinkt op een kruising tussen Breaking Bad en Narcos/El Chapo. Dat kan nog wel eens interessant worden 😉 Bekijk hier alvast de trailer.

)
Voila. De 5 series waar wij deze zomer naar uitkijken. Zijn er nog series die wij volgens jou gemist hebben? Laat het ons weten en misschien wijden we wel een blog aan een door jou getipte serie!